میوه خشک رویان

تولید و توزیع میوه خشک و خشکبار

میوه خشک رویان

تولید و توزیع میوه خشک و خشکبار

میوه های خشک برای سلامتی بسیار مفیدند. میوه های خشک اثرات درمانی موثر و مفیدی دارند، بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند زیرا مغذی هستند و انرژی لازم را برای بدن تامین می کنند. در حقیقت می توان گفت میوه های خشک مانند یک کپسول طبیعی برای حفظ سلامتی بدن عمل می کنند.
هر فردی باید مراقب سلامتی خود باشد. برای داشتن بدنی سالم باید تغذیه مناسبی داشته باشیم و به مقدار کافی ورزش کنیم. مصرف مواد غذایی طبیعی مانند آجیل و خشکبار ، میوه ها، سبزی ها و غلات در حفظ سلامتی بسیار موثرند.
میوه های خشک سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین ها ، املاح و آنزیم ها هستند. به راحتی هضم می شوند و باعث تصفیه خون و پاکسازی معده و روده می گردند.
میوه های خشک ، هر چند از نظر اندازه کوچک هستند، ولی بسیار مقوی هستند و اثرات درمانی زیادی دارند.
میوه ها به دو صورت خشک می شوند: ۱- به طور طبیعی ۲- با دستگاه خشک کن، مثل دستگاه خشک کن مواد غذایی، کشمش، خرما و آلو خشک نمونه هایی از این ها هستند. سایر میوه هایی که می توان آنها را خشک کرد شامل: سیب، زردآلو، موز، توت، کیوی، انجیر ،انبه ، هلو ، گلابی ، آناناس ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی و خرمالو
میباشند.
میوه های خشک را می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد، بنابراین جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن است، مثل مصرف آلو یا آلبالو خشک در زمستان.
خشک کردن میوه، راه مناسبی برای نگهداری آن در خارج از یخچال است، پس نیازی به یخچال نیست. میوه های خشک منبع غنی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس و منگنز هستند.
هر ۱۰۰ گرم میوه خشک تقریباً ۲۵۰ کالری انرژی و ۱ تا ۵ گرم پروتئین دارد. در اثر کاهش آب موجود در میوه در طی فرآیند خشک کردن (تقریباً ۷ قسمت از ۸ قسمت آب آن از بین می رود)، میوه خشک شده طعم بهتری به خود می گیرد.

میوه‌ تازه بخوریم یا خشک شده؟
علی رغم فواید میوه های خشک، متخصصان معتقدند مهم‌ترین وجه تمایز میوه‌های خشک شده با میوه‌های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است.البته میوه‌های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند.پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت امکان حداقل روزی ۲ لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف شود. اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، هر نصف لیوان میوه خشک شده، تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابر است. برای مثال زرد‌آلوی تازه از ۸۶ درصد آب و ۱۰۴ کالری انرژی تشکیل شده است.

انرژی میوه های تازه و خشک

میوه ها جزوء تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش های غذایی را دارا هستند،اما کالری میوه های خشک بیشتر است یا میوه های تازه؟
میوه ها تنها مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین های،فیبر های،آنتی اکسیدان،برای این که همیشه شاداب باشید و از هر گونه مریضی در امان بمانید با خوردن میوه های به سادگی به این منظور دست می یابید.بعضی از میوه های دارای انرژی فوق العاده زیادی هستند .
میوه هایی که در این مقاله برای تان توضیح می دهیم شامل :میوه های تازه و میوه های خشک میشوند .در ابتدا به میوه های تازه می پردازیم :

* میوه های تازه :

میوه هایی هستند که ۸۰ تا ۹۵ درصد آب این میوه های شامل:فیبر،شکر،ویتامین ها و مینرال های متفاوتی هستند.کالری این میوه های بستگی به میزان قند آنها دارد،مثلا میوه ای مانند :

* خربزه دارای ۵% قند می باشد ،
* هندوانه دارای ۱۰تا ۱۵ % قند ،
* مرکبات دارای ۱۰ % قند هستند .

دانستن کالری میوه های می تواند به افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند کمک شایانی نماید،البته لازم به ذکر است میوهایی که در رابطه با کالری آنها توضح می دهیم یک واحد میوه کوچک است :

موز ۹۰ کالری،انگور ۷۲ کالری،گیلاس ۶۸ کالری،خرمالو ۶۶ کالری،انار ۶۲ کالری،انبه ۶۰ کالری،انجیر ۵۷ کالری،توت ۵۴ کالری،آناناس ۵۴ کالری،آلو ۵۲ کالری،گلابی ۵۰ کالری،خربزه ۴۸ کالری،زرد آلو ۴۷ کالری ، نارنگی ۴۶ کالری،پرتقال ۴۵ کالری،تمشک ۳۸ کالری،توت فرنگی ۲۵ کالری،هندوانه ۳۰ کالری،لیمو ترش ۲۸ کالری، به ۲۹کالری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی